Over deze functionaliteit
Met Communicatiebeheer in GeoCloud legt u gestructureerd alle communicatie met stakeholders vast. Van keukentafelgesprekken tot formele afspraken en voorwaarden – alles wordt gelogd per stakeholder en locatie. Dit zorgt voor inzicht, continuïteit en transparantie in het omgevingsmanagement.

Gesprekken en contactmomenten registreren
Binnen GeoCloud logt u eenvoudig gesprekken met stakeholders, zoals keukentafelgesprekken, overleggen of telefonische afspraken. U koppelt elk contactmoment aan een specifieke locatie, stakeholder en eventueel aan een betrokken perceel of object.
Vastleggen van afspraken en voorwaarden
Tijdens gesprekken gemaakte afspraken – zoals instemming onder voorwaarden of verzoeken om aanpassingen – worden geregistreerd met datum, gespreksverslag en verantwoordelijke. Zo ontstaat een juridisch en inhoudelijk traceerbaar communicatiedossier.
Draagvlak inzichtelijk maken
Communicatiebeheer maakt het mogelijk om per stakeholder of perceel de status van draagvlak vast te leggen. Bijvoorbeeld ‘positief’, ‘neutraal’, ‘onder voorwaarden’ of ‘bezwaar’. Deze informatie ondersteunt bij risico-inschattingen en planningskeuzes.
Koppeling met stakeholderregister en ZRO Beheer
Alle communicatie wordt automatisch gekoppeld aan het stakeholderregister. In combinatie met ZRO Beheer ontstaat een volledig beeld van de status en afspraken per betrokkene.


